Eerste week Australië - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Robin Sande - WaarBenJij.nu Eerste week Australië - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Robin Sande - WaarBenJij.nu

Eerste week Australië

Door: Robin van de Sande

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 December 2014 | Australië, Collaroy

Een beetje vertraagd, maar hier dan toch mijn eerste reisverslag. De bedoeling is om wekelijks verslag te doen van mijn bezigheden in Australië, maar vanwege problemen met het touchscreen van mijn telefoon zullen mijn updates niet al te lang zijn. Dit is helaas wel de enige manier om jullie op de hoogte te houden

Op maandag 8 december startte mijn eerste grote reis en tevens de tweede keer vliegen in mijn leven. Om 13:20 vertrok het vliegtuig van China Airlines vanuit Schiphol richting Bangkok. Reistijd: elf uur lang in het vliegtuig. Eten was gelukkig inbegrepen en aangezien we met een chinees vliegtuig vlogen konden we al lekker in de stemming komen; rijst, rijst, rijst.

Dinsdag; overstap in Bangkok van ongeveer twee uurtjes. Volledig doorgebracht op het vliegveld. Laat ik mijn ticket in het vliegtuig liggen. Tenminste, daar kwam ik achter bij het uitstappen in Taipei toen ik hem terugvond. Dat was dus even paniek bij het inchecken in Bangkok. Gelukkig kon ik gewoon instappen. De vlucht van Bangkok naar Taipei duurde iets meer dan vier uur en om 15:00 lokale tijd kwamen we aan. Gelukkig had AB een hotel plus vervoer voor ons geregeld. Zodoende kon ik lekker douchen en slapen in een mooi hotelkamer samen met één reisgenoot. Wel de wekker gezet, want we moesten om half acht weer naar het vliegveld toe.

Woensdag; na weer eens negen uur in het vliegtuig te hebben gezeten, kwamen we om 12:30 aan in Sydney. Daar werden we opgewacht door Nikos en Jaimy van AB en zijn we direct door gegaan naar het Sydney opera house voor de befaamde foto (zie facebook voor het resultaat). Vervolgens richting het hostel in Collaroy (een uur rijden vanaf Sydney) waar ik de komende week een kamer deel met Jim, Joost en Steve. Savonds bbq in het hostel met de hele groep. Helaas binnen moeten eten omdat het weer niet zo super was.

Donderdag; surf dag! Het ontbijt stond gepland om 6:00. Anderhalf uur met de bus naar Wollongong. Helaas heeft het de gehele dag geregend, maar met het wetsuit aan was het prima surfweer en ben ik zelfs verbrand. De groep werd opgedeeld in beginners en mensen met wat ervaring. Ik startte bij de beginners. Ons werd eerst de basis van surfen aangeleerd. Vervolgens mochten we het water in.

De dag kan worden verdeeld in twee delen, namelijk: vallen en staan. De ochtend was voornamelijk vallen. Het surfen ging na de lunch al stukken beter en heb ik flink wat golven kunnen pakken. Al met al een super leuke dag gehad.

's Nachts is het brandalarm tot twee keer toe afgegaan in het hostel. Om vier uur en om half vijf. Iedereen de straat op. Bleek dat iemand in zijn kamer had gerookt.
FYI: De brandweer is de enige die het alarm kan uitschakelen en de kosten hiervoor zijn $1.250 per keer.

Vrijdag; ook wel de regeldag genoemd. Met de bus en de boot naar Sydney. Flinke golven en ben daardoor ook ziek geworden. Bij aankomst hebben we eerst Medicare en bankzaken geregeld. Daarna even geluncht en een prepaid telefoon abonnement geregeld. Als laatste zijn we naar een auto verhuur bedrijf geweest. De terugweg zijn we via Kings cross en de Botanic gardens langs het Sydney opera gelopen en met een deel van de groep met de bus terug gegaan aangezien ik niet de enige was die zeeziek werd van de boot.

's Avonds hebben we met de groep gegeten bij de Italiaan om de hoek van het hostel. Het menu bestond uit verschillende pastas die we onbeperkt konden bestellen.

Zaterdag; Vandaag weer met z'n allen in de bus, bestemming: Blue Mountains. Lekker door de bergen gelopen met een gids en een paar mooie foto's geschoten. We zijn op vier plekken gestopt en aangezien de Blue Mountains qua oppervlak gelijk is aan België, bleef het daar bij. Op de terugweg mooi twee nachten (zondag, maandag) bijgeboekt, zodat we in alle rust een auto kunnen gaan uitzoeken. Het is namelijk de bedoeling om met drie andere jongens en één meisje een auto te kopen. Twee vrienden van elkaar; Jim & Joost en buren; Joris & Ragna. S avonds zijn we gezellig uitgegaan in Sydney.

Zondag; wandeling gemaakt over de rotsen in Manly. Geluncht op een cliff met als uitzicht de eindeloze zee aan de ene kant en Manly met zijn stranden aan de andere kant. Na de lunch zijn we verder gelopen naar het strand en hebben we daar de middag gelegen. Uiteindelijk hebben we de dag afgesloten met een bbq op het strand. Morgen gaan we opzoek naar een auto en gaan we helaas afscheid nemen van een aantal reisgenoten.

Iedereen thuis... Ik mis jullie ontzettend en ik hoop jullie snel weer te spreken. Tot volgende week!

Groetjes, Robin

  • 01 Januari 2015 - 10:23

    Yvonne:

    Mooi verslag Robin! Heel leuk om te lezen. Je hebt al heel wat meegemaakt. Heel veel plezier nog. Xx

  • 01 Januari 2015 - 11:57

    Brigitte:

    super jongen dat je ons mee laat genieten van je reis,je hebt al vele belevingen mee gemaakt ,
    vooral dat van je ticket pff wat een stres moment .
    fijn dat je een leuke groep mensen om je heen hebt ,
    geniet van elk moment!! en we wacht met veel nieuwsgierigheid op je verdere belevingen .wij missen jou ook verschrikkelijk ,maar gelukkig hebben we internet
    dikke knuffels pa ma martijn ella XXX

  • 01 Januari 2015 - 12:12

    Mirjam:

    Erg leuk om je belevingen te lezen.Mooi gedaan.Je hebt in een korte tijd al heel wat meegemaakt en gezien.Wij wensen jou nog ontzettend veel plezier.Het begin is gemaakt.Gelukkig nieuwjaar!!
    Danique,Perry,Aaron en Mirjam x

  • 09 Januari 2015 - 20:13

    Erwin:

    Hoi Robin, leuk om te lezen wat jij nu aan de andere kant van de wereld aan het doen bent. De beste wensen nog en ik hoop dat je zoveel gaat genieten dat je het thuisfront niet meer mist. De groeten uit Zaltbommel .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2015

We gaan weer richting Sydney

11 Januari 2015

Kerst, oud & nieuw en The Great Ocean Road

21 December 2014

Weg uit Collaroy

14 December 2014

Eerste week Australië
Robin

Actief sinds 01 Jan. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 2233

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: