Kerst, oud & nieuw en The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Sande - WaarBenJij.nu Kerst, oud & nieuw en The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Sande - WaarBenJij.nu

Kerst, oud & nieuw en The Great Ocean Road

Door: Robin van de Sande

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Aangezien ik nogal achterlig en wij de weken voor en na oud & nieuw niet veel gedaan hebben, zal dit verslag meerdere weken beslaan.

Maandagochtend zijn we weer vroeg vertrokken aangezien we geen ontbijt bij hadden. Bestemming: Lakes Entrance. Bij aankomst gelijk flink wat boodschappen gedaan voor de gehele week en voor kerst. Aantal balletjes gekocht om mee te gooien en te voetballen, evenals een frisbi. We hebben ons vervolgens de hele middag vermaakt met hooghouden en wat frisbeeën.

De rest van de week hebben we vrij weinig uitgevoerd. De jongens hebben een strandhengel gekocht om mee te vissen en voorderest hebben we de week grotendeels doorgebracht op de camping en het strand.

Na een klein weekje Lakes Entrance hebben we op vrijdag 300 kilometer naar Melbourne gereden. Helaas niets voorbereid waardoor we om half 7 nog naar een camping opzoek moesten. Gelukkig was het bij poging twee raak. We konden terecht bij Ashley gardens Holiday park, staanplaats: de parkeerplaats.

De volgende dag besloten we om opzoek te gaan naar een betere camping. Niet omdat deze zo slecht was, maar een betere plek dan deze moest toch te vinden zijn. Om ervoor te zorgen dat we niet voor een volle camping kwamen te staan, hadden we eerst een aantal campings in de buurt opgebeld. Uiteindelijk twee campings gevonden die plek hadden, naartoe gereden, maar deze bleken juist slechter dan waar we al stonden. Nu staan we weer waar we vannochtend ook stonden: op de parkeerplaats van Ashley gardens.

De rest van de middag hebben we geping pongt even wat boodschappen gedaan, waaronder een luchtbed. Eén persoon sliep namelijk op een "zelf opblazend" matje, niet heel comfortabel. We zijn ook een surfbord tegen gekomen bij de Aldi. Gelijk maar meegenomen aangezien het morgen 32 graden wordt.

Zondag; bestemming van vandaag: Torquay. De ochtend hebben we nog even met z'n allen geping pongt en rond 12 zijn we naar Torquay vertrokken. Plaatsje ligt net buiten Melbourne op zo'n 95 kilometer van onze camping. Helaas waren wij niet de enige met dit geweldige idee, dus hebben we ongeveer 2 uur in de auto gezeten.

Op maandag zijn we opzoek gegaan naar een dakrails, zodat onze toekomstige surfboards op het dak kunnen. Helaas zijn we, nadat we meerdere malen zijn doorgestuurd naar andere autogarages, zonder dakrails naar huis teruggekeerd.

Dinsdag eindelijk Melbourne in geweest. Eerst een buskaart gekocht bij de camping. Reizen met het OV is hier duurder dan in Sydney. Het was ontzettend druk ik de stad. Je merkt dat het hier vakantie is. Heel veel Aziaten.

Met oudejaarsdag afgesproken met Eva en Ella, twee meiden uit onze backpackgroep. Die avond hebben we in het park in Melbourne gezeten afwachtend op het vuurwerk. Na het vuurwerk zijn we uit geweest in de stad.

Vrijdagochtend hebben we alles ingeladen en zijn we maar gaan rijden richting Torquay. Onderweg gebeld voor een camping, maar alles bleek vol te zijn. Besloten om naar Lorne te rijden en daar een hostel te zoeken.

Zaterdag hebben we heel de middag aan het strand gelegen aangezien het 41 graden was. De wind deed me denken aan een oven die je opende. Toen we terug kwamen bij het hostel merkte ik ineens dat er een boom naast het hostel in de fik stond. Een aantal alerte mensen waren vrij snel met het doven van het vuur. Met deze temperatuur gaat het heel snel. 'Savond flink geregend en koelde het af tot 20 graden.

Na twee nachten in een heerlijk bed te hebben gelegen mochten we weer verder. Dit was het begin van the Great Ocean Road. Na een aantal kilometer via prachtige wegen langs de oceaan en flink wat mooie foto's, kwamen we aan op onze nieuwe camping in Apollo bay.

Maandag; strand gelegen. Gekaart. Film gekeken bij onze Australische buren.

Dinsdag; nog even een fotootje met de buren. verder op the great ocean road. Gestopt bij de Twelve apostles. Nieuwe camping in Port Campbell.

Woensdag; dagje bijgeboekt op de camping. Op het strand gelegen. Savonds regen. Alles nat in de tent. We moeten een betere tent kopen.

Donderdag; terug richting Melbourne. Gestopt om inkopen te doen: nieuwe 6 pers tent, 3 slaapzakken, 2 stoelen en gewichten.

Zaterdag; alles opgeruimd. Bakken met bestek en borden, tent schoongemaakt, kleding gewassen, auto gestofzuigd en gewassen.

'S avonds met een Duitser Jonathan die we hadden ontmoet een biertje gedaan. Hij is zelf al anderhalf jaar aan het backpacken en heeft ons wat leuke plaatsjes om te zien aangeraden.

Zondag; zo snel mogelijk naar Sydney. Melbourne heb ik inmiddels wel gezien. Na een paar honderd kilometer zijn we gestopt in een minuscuul dorpje Jugiong. Hier zat geen supermarkt, dus zijn we 's avonds uit eten geweest.

Vanaf volgende week zal ik weer proberen om een wekelijks verslag bij te houden.

Tot volgende week!

• 01 Februari 2015 - 16:38

Oma Henriette:

Robin fijn dat je het zo goed naar je zin hebt in Australië ,gisteren bij all you neef (Robert ten brink) mooie beelden gezien o.a. Van de 12 apostelen waar ook ij bent geweest ,
    Ik wordt goed op de hoogte gehouden merk je wel .
    Nu nog een leuke baan liefst met woonruimte voor jullie viertjes
    Dan hou je het nog wel een tijdje vol .
    Robin veel liefs XXX van oma henriette